I en inspirerende og hjertevarm hendelse samlet ungdommer seg fra Øyslebø ungdomsskole for å løpe i Stafett for Livet, en innsamlingsaksjon dedikert til kampen mot kreft. Med glødende engasjement og en dyp følelse av fellesskap, samlet de inn penger og bevissthet for en sak som berører millioner av liv over hele verden.

Stafett for Livet, er en årlig begivenhet som bringer lokalsamfunnet sammen i solidaritet mot kreft, har fått økende popularitet blant ungdomsskoleelever som ønsker å bidra til en verden uten kreft. Deltakelsen bar preg av håp og en sterk vilje til å gjøre en forskjell, men viktigst av alt skapte de et fellesskap av støtte og omsorg, noe som er avgjørende for de som kjemper mot kreft.

Været var som bestilt med god temperatur på en nesten skyfri himmel. Engasjementet var stort blant ungdommen for å gjøre en innsats for andre. Gjennom aktivitet på idrettsanlegget på Øyslebø hedret deltakerne de som har kjempet mot kreft, støtter de som kjemper nå og feire seirene til de som har overvunnet sykdommen.

Stafett for Livet er ikke bare en hendelse, det er en bevegelse. Den bringer mennesker sammen, gir håp til de som trenger det mest, og minner oss om viktigheten av å stå sammen i kampen mot kreft. Gjennom ungdomsskolens deltakelse og engasjement blir håpet om en verden uten kreft en stadig nærmere virkelighet.

Sammen kan vi gjøre en forskjell, hvert skritt teller.

Skrevet av Stefan Harstad